نحوه کار دستگاه جوش یا ترانس جوشکاری اینورتر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه کار دستگاه جوش یا ترانس جوشکاری اینورتر
نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1401
بازدید : 113
نویسنده : soli

نحوه کار دستگاه جوش یا ترانس جوشکاری اینورتر

یکی از مهم‌ترین فرآیندها در صنعت ساخت و ساز عمل جوشکاری است که با استفاده از دستگاه های جوش یا ترانس جوش انجام میشود. کار با ترانس جوش از لذت بخش ترین کارها برای علاقمندان به جوشکاری میباشد. اگر شما هم علاقه مند به جوشکاری هستید و اطلاعت کاملی در زمینه نحوه کار با دستگاه جوش را ندارید در ادامه همراه ما باشید:

مرحله اول

قبل از هرکاری نیاز است که از لوازم ایمنی مثل ماسک جوشکاری استفاده کنید و تجهیزاتی مانند: انبر جوش ، انبر اتصال و کابل جوشکاری به میزان لازم را در اختیار داشته باشید.

مرحله دوم

سیم برق ترانس جوش را به پریز برق متصل کرده و پس از آن توجه داشته باشید که انبر جوش را به جریان مثبت و انبر اتصال را به جریان منفی ترانس جوش متصل نمایید. برای اینکار فیش را به داخل فشار داده و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

مرحله سوم

پس از رعایت و انجام دو مرحله قبلی نوبت به روشن کردن دستگاه جوش میرسد که طراحان برای این امر یک کلید پاور که معمولا در پشت دستگاه جوش قرار میگیرد. استفاده کردند.

مرحله چهارم

در این مرحله دستگاه برای جوشکاری آماده به کار میباشد. کافیست قبل از جوشکاری ضخامت سطح مورد نظر را بسنجید و الکترود مناسب با آن را انتخاب کرده و جریان را متناسب با سایز الکترود تنظیم کنید.

برای تنظیم جریان متناسب با الکترود فرمولی ساده وجود دارد که با توجه به آن به راحتی میتوانید شدت جریان مورد نیاز را مشخص کنید.

این فرمول به این صورت است که : سایز الکترود خود را در عدد 30 ضرب کنید. حاصل بدست آمده همان شدت جریان مناسب برای انجام جوشکاری است.( جریان مناسب=قطر الکترود35* ) البته ذکر این نکته مهم است که میزان جریان مورد نیاز به شرایط دمایی هم وابسته است.

چرا باید شدت جریان متناسب با قطر الکترود تنظیم گردد ؟

اگر جریان کمتر از میزان مورد نیاز تنظیم شود، الکترود به سطح کار میچسبد و بلعکس، اگر شدت جریان بیش از حد نیاز تنظیم گردد، الکترود بیش از اندازه داغ شده و ذوب میشود.

چرا باید از الکترود متناسب با ضخامت سطح استفاده کنیم؟

استفاده از الکترودهای بزرگ برای سطوحی با ضخامت کم باعث ذوب شدن سطح مورد نظر میشود. در مقابل اگر از الکترودهایی با اندازه کوچک برای سطوحی با ضخامت بالا استفاده شود، قطعات به درستی به هم متصل نمیشود.

پس انتخاب سایز الکترود مناسب با ضخامت و نوع سطح همچنین تنظیم شدت جریان مورد نیاز متناسب با الکترودهای انتخاب شده از نکات بسیار مهم و حائزاهیتی است که قبل از شروع جوشکاری باید رعایت کنید.

رعایت زاویه جوشکاری

جوشکاری موقعی شروع می شود که قوس بین نوک الکترود و قطعه کار برقرار شود. حرارت شدید قوس، نوک الکترود و سطح قطعه کار نزدیک به قوس را ذوب می کند. هر چه زاویه الکترود عمود به قطعه کار باشد آنگاه نفوذ و عمق جوش بیشتر و هر چه قدر زاویه الکترود خوابیده روی قطعه کار باشد نفوذ و عمق جوش کمتر است که از این نکته می توان در حالت های جوشکاری مختلف استفاده نمود.

بعد از انجام مراحل بالا انبر اتصال را به قطعه مورد نظر وصل کنید و الکترود را به سطح کار نزدیک کرده سپس ماسک را جلوی صورت خود قرار دهید. علت این کار استفاده از شیشه ماکس تیره میباشد که وقتی هنوز اتصالی برقرار نشده نمی توان چیزی را از پشت آن ملاحضه کرد.

در نهایت برای هم سطح شدن محل جوشکاری با دیگر سطوح قطعه از دستگاه فرز استفاده کنید و روی محل برآمده ناشی از جوشکاری را صاف کنید.

بهترین دستگاه جوش در بازار

از بهترین دستگاهای جوش موجود در بازار پر اوازه ترین آن‌ها دستگاه جوش آروا میباشد. که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارمیباشند. ترانس 200 آمپر آروا مدل 2170  یکی از محصولات پر قدرت آروا میباشد. برای اطلاع بیشتر و مشاهده قیمت دستگاه جوش 200 آمپر آروا مدل 2170 میتوانید به سایت خاجی کالا مراجعه کنید و از تخفیفات این سایت بهره‌مند شوید و همین حالا دستگاه جوش 200 آمپر آروا مدل 2170 را با 16 درصد تخفیف و 70 ماه گارانتی تعمیر خریداری نمایید.




:: موضوعات مرتبط: ابزار , ,
:: برچسب‌ها: آروا , خاجی کالا , دستگاه جوش ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: